Thailand baby!

april 12, 2013 at 16:56

Trat lufthavn

{Velankommet til Trat lufthavn med Bangkok Airways}

Så er jeg endelig kommet hjem efter en mere end 24 timer lang hjemrejse, som endda tog mig et lille smut forbi Singapore lufthavn. Selvom jeg nok burde tage en lur, vaske tøj og en masse andet praktisk, så har jeg siddet limet til min computer, siden jeg kom ind af døren ved 8-tiden i morges og redigeret billeder fra de sidste fantastiske 14 dage i Thailand. På trods af gode intentioner og planlægning, har der været noget stille her på bloggen imens. Min grandkusine Emilie, der skulle have gæsteblogget én af ugerne, faldt på ski og fik hjernerystelse og kunne derfor ikke underholde jer, som det ellers var planlagt. Min internetforbindelse var mere end utrolig sløj på min første hotel (plus min macbook besluttede sig pludselig for ikke at ville virke. Den har heldigvis i mellemtiden mirakuløst kureret sig selv – hurra!), så jeg har desværre ikke kunne blogge, som ellers var planen, og jeg har derfor haft alvorlige blogabstinenser.

Nu er jeg heldigvis tilbage online, og jeg lægger ud med lidt billeder fra mine første to dage i Thailand. Drengen og jeg landede torsdag aften i Trat lufthavn, hvorfra vi skulle med taxa og færge til øen Koh Chang, hvor vi skulle spendere den første uge af vores ferie. Netop ankommet til færgen, blev vi mødt af den smukkeste solnedgang og pludselig kunne jeg huske præcis, hvorfor det var jeg forelskede mig sådan i Thailand, da jeg backpackede rundt i landet for snart 5 år siden. De resterende 14 dage levede bestemt også op til mine dejlige minder fra Thailand, selvom jeg ikke havde besøgt denne del af landet før. Jeg har mange (!!) flere billeder og masser af gode tips til en tur til Thailand, hvis nogle af jer skulle gå med sådan nogle planer, men for nu vil jeg forsøge at løsrive mig lidt fra min computer og måske se lidt fjernsyn. Jeg har nemlig også lidt fjernsynsabstinenser :)

English: I’m finally back after a very long journey home that lasted more than 24 hours, and even took me by Singapore Airport. Even though I probably should be taking a nap, get started on some serious laundry or a lot of other practical stuff, I’ve been glued to my computer ever since I got home around 8 AM this morning and been editing my pictures from the last 14 amazing days in Thailand. Despite good intentions and planning, the blog has been awfully quiet while I’ve been gone. My second cousin Emilie was suppose to have guest blogged one of the weeks, but unfortunately she hit her head while skiing and got a concussion, so she couldn’t entertain you like it was planned. My internet connection was extremely slow at my first hotel (plus my macbook decided not to work. Luckily, it has miraculously fixed itself – horray!), so I haven’t been able to blog and that has left me with terrible blogging withdrawal.

Now I’m thankfully back online and I’ll start of with some photos from my first two days in Thailand. The boy and I landed in Trat airport Thursday night, from where we took a cab and a ferry to the island Koh Chang, where we spend the first week of our vacation. Just arrived at the ferry, we were met by the most beautiful sunset and suddenly I remembered exactly why I had fallen so madly in love with Thailand, when I backpacked round the country almost 5 years ago. The rest of the two weeks lived up to my lovely memories of Thailand, even though I hadn’t visited this part of Thailand before. I have a lot (!!) of photos and lots of tips for a upcoming trip to Thailand if any of you are planning to go, but for now I’ll try to put the computer away and maybe watch some television. You see, I also have television withdrawals :)

Solnedgang over Trat

{Den smukkeste solnedgang over Trat}
Daiquiris

{Fejrer at vi endelig er kommet frem med drinks}
Aftensmad på hotellet

{Aftensmad på hotellets restaurant}
En lille muslingeskal

{En fin lille muslingeskal}
White Sand Beach

{Morgentur på White Sand Beach vores første morgen på Koh Chang}
Flotte blade og en blå himmel

{Farverige blade og blå himmel}
En alternativ tankstation

{Et alternativt bud på en tankstation}
Leopard standborde

Pink blomster

{Pink blomster}
Poolen på vores hotel på Koh Chang

{Den ene af vores hotels pools}
Voksagtige blomster

{Sjove voksagtige blomster}
En lille mobil frugtbod

{En mobil lille frugtbod}
Poolen på vores hotel

{Hotellets andet poolområde}
Solnedgang over poolen

{Solnedgang over poolen}

{Nyder en kold dukkert, mens solen går ned}