Juleudfordring: Status på 2. uge

december 17, 2018 at 08:00
Træning, Nike

Mens første uge fik en flyvende start, så bar anden uge præg af, at jeg havde lagt hårdt ud plus en travl weekend. Lørdag gik med bryllup for en sød kollega, så selvom jeg egentlig havde planlagt at tage til Stram Op lørdag morgen, kunne jeg godt se, at det ville blive for presset med en vielse kl. 12.15. Så jeg droppede træningen og døbte dagens træningsfri, selvom det irriterede mig nu fredagen også havde været uden træning pga. en hovedpine fra helvede. Det der med balancen er en evig kamp for mig. Hvornår jeg skal presse mig selv og hvornår jeg skal give mig selv en pause. 

 

Søndag havde jeg oprindeligt tænkt skulle være min træningsfrie dag, men den blev jo pludselig brugt lørdag, så var det heldigt, at jeg faktisk slet ikke led af tømmermis og derfor tilbragte mere eller mindre hele dagen med min yndlings O rundt omkring på Vesterbro med gå-kaffe, morgenmad og praktiske ærinder. Vupti, så havde vi gået 11 km, så søndag blev til en erstatningsdag

 

Da hverdagen så meldte sin ankomst, så havde jeg ingen træningsfrie- eller erstatningsdage tilbage og dermed fem træningsdage foran mig (haha, jeg elsker, hvor meget jeg går op i en konkurrence jeg har lavet for mig selv og kun med mig selv!). Utroligt nok gik det så fint. Hvor fjollet det end lyder, så motivere det mig, at jeg ved, at jeg ‘står til regnskab’ herinde. Det at dele mine målsætninger gør mig mere ansvarlig overfor dem. 

 

For ikke at brænde helt sammen af træthed eller provokere mit altid lurende skinnebensbetændelse, så har jeg prioriteret forskellige typer træninger og yoga, så min krop har kunne følge med. 

 

Sådan her endte 2. uge af mine juleudfordring med at se ud:

Lørdag d. 8: Træningsfri / Bryllup

Søndag d. 9: Erstatningsgåtur 11 km / 16.992 skridt

Mandag d. 10: 1 times Hot Yoga

Tirsdag d. 11: 1 times Stram op

Onsdag d. 12: 1 times Flow Yoga

Torsdag d. 13: 1 times Stram op

Fredag d. 14: Træne selv – 30 min. cross / 15 min. step / 15 min. powerwalk