Postkort fra Seminyak

Seminyak Bali

Shelter Café Bali

Shelter Café Bali, Seminyak

Mens min telefonoplader, tænkte jeg, at jeg lige ville stikke hovedet herind og sige, at jeg lever. Velankommet til Bali, nærmere bestemt Seminyak, hvor jeg snart har spenderet 24 timer på egen hånd. I skrivende stund befinder jeg mig på min fine balkon, som du kan se på billedet ovenfor.

Turen var laaaang, men alligevel gik det overraskende smertefrit. Jeg fløj over Dubai, så jeg fik en lille flypause på et par timer mellem København og Despansar. Kæmpe fly og virkelig god mad og underholdning ombord. Jeg påtænker at lave et lille indlæg om de film jeg så i flyet til inspiration til andre, der skal flyve langt og generelt, da flere af dem har været i biografen og helt sikkert kan findes derhjemme også. Mere om det senere. Tilbage til maden, jeg havde nemlig været så smart at gå ind og vælge ‘Asian Vegetarian’ i Emirates meget omfattende menumuligheder og det var fantastisk. Min mad ombord var frisk og velsmagende. Note til selv: Husk det til al fremtid.

Mit hotel havde arrangeret en chauffør (for ca. 90 kr.), så det var så nemt at træde af flyet og ind i bilen. Min chauffør var sød og meget snaksaglig og tilbød at køre mig andre steder hen på øen, hvis jeg ville rundt til Ubud eller den nordlige side af øen for at se delfiner. Nu har jeg ham på Whats App, haha. Køreturen på omkring en time var en oplevelse i sig selv. Det var lidt som at være tilbage i Thailand; der var biler over alt, hundredvis af scootere og farverige skilte, der prøvede at lokke en ind til alt fra billige drinks, massage, bikinier og så videre. Hektisk og herligt på én gang.

Da min chauffør endelig fandt den rigtige lille, snævre vej ned til min lille hotel, blev jeg mødt af de super søde par, André og Alex, der ejer Seminyak Hideaway Villa Bima. De checkede mig ind og fortalte, hvor jeg kunne finde mad, hvor stranden lå og gav deres anbefalinger til, hvad jeg ellers skal nå og opleve, mens jeg er her.

Jeg hang lidt ud med dem og deres veninde i det lille lougeområde til jeg fik taget mig sammen til at skifte og komme lidt ud og udforske byen. De fulgte mig lidt på vej, hvilket vidste sig at være dumt, da jeg skulle retur i mørket og ikke kunne finde mit hotel igen. Jeg kom ud på hovedgaden og gik ned mod stranden. Solen var allerede gået ned, men jeg nåede at få træerne våde og trække vejret dybt, mens jeg så udover det mørke hav og bølgerne, der kom rullende ind. Med det samme kom sommerfuglene baksende i maven, ‘Er jeg mon klar til surfing igen?’.

Tilbage på hovedvejen fandt jeg et hyggelig vegetarisk sted, hvor jeg fik den mestvelsmagende falafelwrap, der nogensinde er blevet spist. Jeg var skrupsulten efter en lang rejse og jeg gik mæt og glad hjem ad. Her blev det klar, at jeg ikke havde fulgt med i hvilken vej vi gik, inden vi kom ud til hovedgaden tidligere, for selvom jeg havde hotellets position gemt i Google Maps, kunne jeg ikke finde ind. Jeg gik op og ned af de smalle gader og bandede. I to sekunder var jeg ved at kalde turen et mega flop og sætte mig til at græde. Men så fandt jeg en sød mand, der vidste præcis, hvor jeg skulle hen (læs. rundt om hjørnet, haha!).

Jeg var så træt, at min krop føltes som om den var tusind år gammel og jeg kunne næsten ikke gå op ad trapperne til mit store værelse. Jeg fik et velfortjent (og tiltrængt) bad og hoppede direkte i seng. Jeg vågnede allerede en time efter og troede det var morgen. Det var det ikke klokken var 23. Grinende mennesker, pippende fugle og gøende hunde vækkede mig et hav af gange, men fra kl. 4 til kl. 10, sov jeg den sødeste søvn til lyden af regnen udenfor.

Det tog mig noget tid at ryste trætheden ud af kroppen og rejse mig fra sengen, men da jeg kom ned, blev jeg mødt af en skål blandet, eksotisk frugt med lidt græsk yoghurt, fordi jeg havde svaret ‘noget frisk’ til spørgsmålet om, hvad jeg kunne tænke mig til morgenmad ved ankomsten. Bogstavligt, men lækkert.

Da regnen aftog gik jeg ud for at udforske mere i dagslys. På vejen ud filmede jeg ruten på min telefon for at undgå situationen fra i går aftes. Life hack! Indtil videre har jeg vekslet penge (jesus nogle syge sedler de har, måtte gå tilbage med nogle af dem, fordi min taske var fyldt med kontanter, spist en stor, lækkert frokost på en hip café og kommet til at købe en fin taske.

Nu må min telefon være ladt op igen (Google Maps tager en del strøm, nå ja, og Instagram stories). Nu vil jeg begive mig ud og finde et sted at få en massage og/eller ordnet negle. Jeg skal også have fat i noget seriøst myggespray. Og noget mere mad!

I morgen skifter jeg sololivet ud med surfcamp og spændt er vist ikke et dækkende ord for, hvordan jeg var det. Wish me luck!