Fredag d. 13, hvor alt gik galt – part II

October 17, 2017 at 20:02

Utilfreds type

Læs første del om fredag d. 13, hvor alt gik galt her.

 

Vi vågnede dagen efter smågroggy og omtumlede på vores hotelværelse uden for Amsterdam. Det tog os lidt tid at vågne helt og pludselig skulle vi skynde os ned og komme ned til morgenbuffeten, inden vi skulle med endnu en lufthavnsbus tilbage til Amsterdam Schiphol.

 

Restauranten blev invaderet med en kæmpe gruppe asiater, som vist var strandet på vej til Shanghai, idet vi kom derned, så det var lidt af en kamp overhovedet at få noget mad, men til sidst lykkes det at få noget på tallerkener, selvom vi egentlig ikke var rigtig sultne ovenpå den sene aftensmad og stressende aften. Men de havde lyserøde mini-donuts og pludselig var alt okay igen. Vi var jo på vej.

 

Vi hoppede ud til bussen, som hurtigt blev proppet til renden og indenfor 15 min. var vi tilbage i lufthavnen. Vi har lettere overstimulerede og sprudlende af grin, da vi køber et postkort med ‘Amsterdam’ stort henover med mesterplanen om at sende det hjem til Slottet og se om nogen opdager det. Den søde kioskmand lod til at være med på den, og råbte opmuntrende: ‘Good luck with the prank’, da vi gik fniserende derfra med postkort og internationalt frimærke.

 

Vi skrev postkortet, fandt en postkasse og gjorde os klar til endelig at komme til Beograd. Selve flyveturen gik smertefrit og vi landede i Beograd kl. ca. 12.30. Nede ved bagagebåndet ramte en bange anelse sig. Min kuffert kom, men den mindstes, som havde overnattet i kælderen i Amsterdam lufthavn, var ingen steder at se. Naturligvis.

 

Ovre i hjørnet fandt vi et lille Air Serbia-kontor, som vi var blevet ombooket til, og her indberetter vi den manglende kuffert. ‘Hvis den ikke er her, så kommer den med et fly i morgen’. ‘Okay, men det fly er jo om 24 timer og drengen var ingenting, så hvad gør vi nu?’. ‘Det forstår jeg godt, men det skal I indberette på Air Serbias hjemmeside’.

 

Jeg fremtvang et lille smil, sagde tak for hjælpen og lavede en mental note om mine kommende erstatningssager med KLM og nu også Air Serbia. Fed måde at starte en ferie på, men nu var vi endelig fremme og skulle bare finde vores husbåd og lande i Beograd.

 

Der er formaninger om ikke bare at tage en taxa, så troligt fandt vi en gennem informationen, som bragte os sikker til vores destination. Kun med et enkelt pitstop ved en grillbar, hvor vores snaksaglige taxachauffør spørger om, det er okay, hvis han lige køber en kylling til sin søn, som gør i skole og altid er sulten.

 

Kun små 20 min. efter blev vi sad af på vejen tættest på vores husbåd og vi fortsatte til fods over græsset ned mod Donau. Vi var endelig fremme. Den mindstes kuffert (inkl. min kontaktlinsevæske og makeup) derimod ankom først søndag kl. 18.45. Således blev vores første halve dag i Beograd hovedsagligt brugt i et nærtliggende shoppingscenter, hvor vi måtte købe shirts, boksershorts og strømper til den mindste og kontaktlinsevæske, deo og en ansigtscreme til mig. På Air Serbias regning vel at mærke.