Status på min sukkerfriuge

May 6, 2017 at 07:00

Bland-selv-slik fra Bonbon på Vesterbrogade

Jeg klarede den sørme! Nu var det heller ikke en uge, men kun fire dage, men man skal jo starte et sted.

 

Det gik faktisk helt okay på trods af et skab fyldt med alverdens lækkerier, fordi min stedmor havde købt alt muligt godt med hjem som påskeæg fra Sverige og jeg selv en dag efter træning og med lavt blodsukker havde tænkt, at jeg da ikke kunne leve uden de poser med nedsatte marcipanæg. Ahem…

 

Vi spiser også normalt kage på kontoret hver onsdag, så allerede tirsdag proklamerede jeg stolt og stålfast, at jeg altså ikke skulle bede om noget kage, men at det på ingen måder skulle holde de andre fra at spise kage. På dagen kom min kollega så i tanke om, at det var dagen, hvor hun havde 7 år jubilæum i virksomheden og gerne ville gå over og købe is til os alle sammen, som vi kunne spise i den lille solplet i gården. Jeg formåede at takke nej til is, selvom det ‘bare’ var en sodavandsis de andre ville have, så stod jeg ved min beslutning om de sukkerfriedage. Nu var jeg over halvvejs, og endnu vigtigere havde jeg faktisk ikke det store behov, jeg var faktisk ikke fristet, omend jeg havde svært ved at sige nej i situationen. I stedet bad jeg om en dåse zero.

 

Aftenerne, som normalt er der, hvor jeg er mest fristet til at putte sukkerholdige genstande i hovedet, har været helt fine. Jeg har slet ikke skulle diskutere med mig selv om, hvorvidt jeg liiige skulle gå ud og åbne den rulle Ballerina-kiks. ‘Jeg ville jo kun spise 3, max. 4, ikke hele rullen’ (yeah right!). Beslutning var ligesom taget på forhånd; Ingen slik, kage eller sukkerholdige snacks.

 

Det var 100 procent også hjulpet mig, at jeg havde planlagt fire hold i fitten de selvsamme dage. Mandag: Puls/Styrke, tirsdag: 30 min. på crosseren og Flow Yoga, onsdag: LatinMix og torsdag: Beach Bootcamp. Jeg kan bedre tale mig selv fra sukkerimpulser, hvis jeg først har trænet. Særligt hårdt. Jeg kan ikke motivere mig selv til at træne, så mit hjerte banker i halsen en halvtime efter, hvis det ‘bare’ skulle være for at indtage tilsvarende kalorier jeg har forbrændt eller flere umiddelbart bagefter. Så godt kan jeg altså heller ikke lide at træne. Jeg træner for at blive stærk og sund, ikke for at spise mere junk eller sukker. Der skal være plads til både burger, fritter, onsdagskage og Click-Mix, men når jeg har lyst. Ikke som belønning for træning.